2008/2015

04.09.2019

2008/2015

Vojta 6 měsíců / 7 let
Tehdy jsem to už věděla, ale neměla jsem v sobě ještě první chemo. Ta mě čekala za pár dní. Bylo to složitý období. Co složitý. Bylo to na hovno. Ale úsměv nic nestojí. Nikdy jsem tehdy Vojtu nechtěla tahat do detailů mé nemoci. Stejně by tehdy nepochopil co je to rakovina. Sama jsem tomu, co se se mnou dělo, moc nerozuměla. Pamatuji si tento den, jako by to bylo včera. On byl čerstvě po návratu ze školy v přírodě a já byla čerstvě po několika psychických zhrouceních.
Vůbec jsem tehdy netušila, jak to celou naši rodinu ovlivní. Nevěděla jsem vůbec nic. Dneska už vím, že to byla veliká střela do naší komfortní zóny, po které už to nikdy nebylo jako dříve. Ale co je dřív a co je potom? Je to všechno relativní. Stalo se. Důležitější je, jaké je to teď. Vypsala jsem se tady na blogu během téměř čtyř let snad ze všeho, ale jen málo věcí šlo psát na dřeň. Ale i tak vznikla velmi otevřená zpověď. Během těch let, co je kniha venku, mi došlo, kdo jsem. A taky jsem si musela přiznat, že mám problém s lecčím, třeba i se závislosťmi. Na čemkoliv. Všechny jsem vždycky překonala, ale i tak je to strašák. Nebo jinak. Je to hodně k zamyšlení. A pak přišel den, kdy mi nebylo dobře. Horko, dusno, špatný tlak. Srdce mi skoro nebilo. Vybavilo se mi čtrnáct dní po chemoterapii. Šla jsem na kontrolu. Sotva jsem lezla. A najednou tu byl opět ten samý pocit. Nevím, jak vlastně lidské tělo funguje. Nikdy to asi nezjistím. Jen si ho strašně moc vážím za to, že tu se mnou pořád je. Tehdy CT potvrdilo drobný infarkt, ale dle lékařů se opravdu nestalo nic, čemu bych měla věnovat pozornost.
Zpátky do 2019:
Ten den, kdy mi na konci srpna bylo zle, jsem si rozjela panickou ataku. Moje srdce bilo už jen 46x za minutu. Pořád to padalo dolů. Panický důvod se pořád měřit a sledovat se. Musela jsem odejít z práce. Předtím jsem si došla na toaletu. Celá jsem se v té místnosti rozklepala. Srdce najednou bilo o sto šest. Na autobusovou zastávku jsem došla naprosto vysílená a s obavou, že na ní zkolabuju. Doprovázela mne armáda démonů. Sbohem normální živote. No, prostě všechno, co k panické úzkosti patří, se mi tam událo. Cesta busem byla epická. Řidič byl pohodář a motor nevytočil více jak na 30 km za hodinu. Bála jsem se, když vystoupili lidi a zůstala jsem v busu sama. "Co když mě to teď klepne? Kdo mě zachrání?" Nohy jako z olova, vůbec jsem nevěděla, jestli vystoupím a jak to se mnou dopadne. Svrběly mě dlaně, třásla jsem se...chvíli se mi podařilo zklidnit dech a dodechnout se. Mezitím peklo. Na zastávce mne vyzvednul můj syn. Byl to on, kdo mi pomohl dostat se domů, ulehnout a dostat se do klidu a pryč z paniky. Chodil pravidelně na vizity a nosil mi jídlo. Nejlepší zdravotní bratr na světě. Co vám budu povídat. Zachránil mi zadek. Můj partner mé stavy zná. Taky jsem mu díky tomu zasadila do srdce pár žiletek. Tak jako sobě. Někdy si říkám, že je vlastně pro mě dar, že mám kolem sebe lidi, kteří se mnou chtějí být. Nejsem žádná hrdinka. Jsem ženská, která se v tom někdy prostě poplácá a občas nevím co řešit dřív, jestli skomírající srdce, strach z relapsu lymfomu, strach z výsledků krve nebo nečekanou panickou ataku? Přišla opravdu nevhod. Neproniknula do mého života poprvé. Tělo ví. A zapisuje. Tělo je kronikář.
Jsem jedna z mnoha na téhle planetě. I tak se cítím výjimečně. Za to, že mi to všechno dochází. Za to, že si nakonec všechny chyby, který jsem nasekala umím přiznat. Za to, že vím, kdo jsem. A kdy přestat. Dlužím dva články do časopisů a prostě ještě nejsou. Vážím si spolupráce, a zcela jistě ty články udělám. Jen ne teď. Teď ne. Pár dní a bude to cajk. Dám to.

© 2017 Deník raka. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky