AUTOBUS - PŘÍBĚH TŘETÍ

28.12.2016

Do práce jsem pro sychr vyrazila opravdu brzo. Autobus urazil luxusní jízdu v luxusním čase. Nevětralo se, ale nevadilo to.
Turniket jsem v práci rozrazila v 6:27 s pocitem, že jsem udělala dobře, protože se ode mě čeká další tabulka. Ale řada na mě přišla nakonec až odpoledne, takže jsem spěchala zbytečně Ale, kdo je připraven, není překvapen. Nakonec jsem ještě večer v práci dodělávala další tabulku, takže jsem už dnes dokonale přetabulkovaná.
S pocitem, že po šesté hodině už tolik lidí domů z práce nepojede a navíc prší, takže každý dneska vyjel autem, jsem pádila na zastávku. Můj orlí zrak už z dálky zaznamenal, že JE TO ON, můj autobus. Nasadila jsem solidní tempo a doběhla jsem se Zátopkovou podstatou. Dokonce na mě zbylo i VIP místo - říkám to těm vyvýšeným místům v autobuse, pro jednoho :-) Tam jsem se pak prodýchávala asi pět minut.
Takže sedím na VIPce a za chvíli budu doma, říkám si. Jenže už po pár metrech fronta -doslova jako prase. Na semafor. Klasická dopravní panika z prvního podzimního deště. Všude stojí dlouhééé kolony aut se zoufalými řidiči. Po deseti metrech, které jsme urazili asi za dvacet minut už všichni nervózně poposedávají. Naštěstí se větrá  Pár lidí už vyštrachalo mobily z kapes a volají domů, že neví, kdy přijdou. Někteří si mohou vykroutit krk, aby zjistili, co se to před námi děje. Ale neděje se vůbec nic. Jen prší a auto dnes vytáhli "všichni".
Když překonáme náročnou křižovatku, tak pan řidič doslova řízne zatáčku. Otočím se pro jistotu směrem k němu a ujišťuju se, že se nejedná o únos. Dobrý, je v kabině řidiče sám.
A do toho píšu příspěvek na blog. Pak mi blikne další krásná zpráva od jedné čtenářky. Jelikož času mám do cílové stanice ještě poměrně dost, tak rovněž kontroluji soukromý mail. A tam další super zpráva - na tu si s dovolením vyhradím sólo čas později!!! :-)
A najednou mi dochází, že je to fajn, jak to všude stojí. Mám čas si uvědomit pár věcí. Jako třeba to, co jsem všechno za ten rok zmákla. Zjišťuju, že se usmívám a mám ze sebe radost. I když pořád něco řeším, tak vím, že to vynaložené úsilí za to stálo a stojí. A ten dobrý pocit z toho... To chceš!
Další úsek silnice je v jednom místě rozkopaný tak, že je zázrak, že jsme vůbec projeli. Stačilo málo a řidič nás musel naklonit na dvě kola, ale zmáknul to, asi to už dneska párkrát projel, protože ho ani nerozhodilo to, že v tomhle dobrodružným úseku stíhal gestikulovat na auto předním, které se snažilo uhnout do malé uličky. Jenže ten dotyčný to pořád nechápal, takže jsme zase museli zastavit a čekat až to pochopí. Když to pochopil tak jsem si všimla, že dotyčný zajel vlastně do protisměru a ucpal tam dokonale cestu autům jedoucím proti němu, takže to byla od našeho řidiče vlastně trochu podpásovka.:-)
Blíží se další náročná křižovatka a další klasicky-kritická situace. Každý se do křižovatky snaží nacpat ten svůj zadek auta, takže autobus pak popojíždí v křižovatce milimetr po milimetru, aby neodřel jedné paní zánovní BMW. Paní se ještě mrská a nadává. Asi zapomněla, že si tam takhle nešikovně stoupla zcela dobrovolně.
Další úsek jedeme zase jako uneseni. Další světla. Řidič brzdí, ale v mžiku mu padne zelená. Plyn až na podlahu. Pádíme směrem k našim domovům.
Snaží se nahnat promeškaný čas, a aniž bych na něj viděla tak cítím, že už má dneska také dost. Na jedné zastávce na znamení otevře dveře pro mávajícího, ten vpadne do autobusu jako cukrář a dveře ho málem přištípnou, jak se spěchá. Usedá v šoku na další volnou VIPku a prodýchává se.
Svištíme dál. V kopci zase špalír aut, takže poslední popojížděčka před cílovou rovinkou.
Tak a zítra zase znovu. Ale má být polojasno a mírná zátěž Tak to bude určitě prima den.
Při té jízdě se mi vybavilo spousty věcí a vzpomínek. Ale hlavně věta z filmu Knoflíkáři: FUCKING WEATHER. A tu si řeknu zase ve středu a ve čtvrtek, protože má zase lejt...:-)

© 2017 Deník raka. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky