POUKUS O BELETRII

16.11.2017

Tak jo. Pustila jsem se do opravdovýho psaní. Už jsem to tu avizovala asi před měsícem, že mám chuť napsat něco neautobiografickýho...něco, co by mohlo oslovit ostatní. No a tak to se uvidí, jestli to dovedu...protože je docela možný, že postupně zjistím, jak to neumím, seknu s tím.... A pak dostanu depku a vy si tady o ní budete muset číst:-)
Mám za sebou sice část kurzu tvůrčího psaní, jenže pak už jsem tam nechodila, protože mě to nebavilo. Pod slovem "tvůrčí" si představuju ...něco jinýho než se biflovat tím, jak má vypadat autorská perspektiva, kompozice, styl, a přímou řeč stejně umí jen každej desátej...Učit se "jak psát" mi připadalo divný. Já chci prostě jenom psát.
Ptala jsem se jednou jednoho spisovatele:
"Jak píšete knihu?"
"No, sednu si a píšu."
"Aha."
Takže intuice nezklamala.
No a tak jsem si sedla a píšu. Jelikož jsem se rozhodla napsat zřejmě novelu, tak se přiznám, že jsem si vzala jeden ze svých epesních bloků s deskama za který by se nemusel stydět ani Alfons Mucha a napsala jsem si pár bodů. Asi je dobrý vědět co chci psát, o čem chci psát a co chci vůbec příběhem říct, kdo a proč by to měl číst a co od toho má čtenář očekávat. Na všechny body jsem si odpověděla a víc fakt nevím. Prostě píšu.
"Když píšete knihu tak si musíte vést autorský deník," říkala ta paní spisovatelka co vedla tvůrčí psaní.
Prej v Americe to tak dělají.
Tak já si ho psát asi nebudu. Mám už nějak předeníkováno.
Jen se obávám, že to nenapíšu za měsíc a půl jako svoji první knížku. Já pořád, nevim, proč mám tendenci všechno zmáknout skoro za měsíc. Asi proto, že jsem se narodila o měsíc dřív. Proto jsem divná no. A proto to napíšu pěkně hovorově a nebude to nic pro suchary to říkám rovnou :-)
A o čem to vlastně bude? Tak to vás budu ještě nějakou dobu napínat. Přece hned nevystřílim všechny náboje, haha !

© 2017 Deník raka. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky